Spodbujanje medgeneracijskega branja v okviru projekta Nacionalni mesec skupnega branja 2024 v sodelovanju z Društvom Bralne značke in Javne agencije za knjigo RS je potekal od 8. septembra do 10. novembra 2024.

Potekale so dejavnosti:

  • Kamišibaj: Učenci 3. c so si izbrali pravljico Ljubo doma, kdor ga ima (C. Pickter) ter jo v obliki kamišibaja pripovedovali učencem 1. a in 1. c. Izdelali so tudi vabilo ter pravljični kotiček, kjer je potekal dogodek, okrasili z ilustracijami.
  • Moj dnevnik branja: učenci 3. a in 3. b so brali knjige babicam, dedkom, staršem ali prijateljem ter pisali dnevnike branja. Prebrali so knjige Enci benci na kamenci, Obisk (G. Kos), Kekec in Bedanec (J. Vandot), S. McBratney: A veš, koliko te imam rad, S. Linn: Znaš prešteti svetle zvezde, J. Jurčič: Kozlovska sodba v Višnji Gori, H. C. Andersen: Palčica, M. Ezra: Lačna vidra, D. Muck: Čudežna Bolha Megi in bernardinec Karli, A. Casalis: Mišek Tip nagaja …

Na vprašanje, kaj sem se naučil iz zgodbice/pesmice, so napisali:

»da je prijateljstvo pomembno« (Kovič: Moj prijatelj Piki Jakob), Erik Jon, 3. a

»da bomo prijazni do živali« (H. Kraljič: Piki išče dom), Fedor, 3. a,

»da se je potrebno včasih pošaliti (A. Lindgren: Pika Nogavička), Zarja, 3. a

»kuža je porušil hišo iz kock in jo pomagal sestaviti« (E. Peroci: Med pravljice, Hišica iz kock), Liza, 3. b

Navdušile so jih književne osebe:

»miška, bila je zvita, vse je prelisičila« (J. Donaldson: Zverjasec), Gabriel, 3. a

 »kokoška, ko je zagledala cvetlice« (A. Štefan: Kotiček na koncu sveta), Liza, 3. a

»Mene je navdušil Gusti.« (I. M. Črnič: Kako sta Bibi in Gusti prezvijačila hrib), Džana, 3. a

»Piki ali učitelj« (K. Kovič: Moj prijatelj Piki Jakob), Anastasia, 3. b

             Pri skupnem branju jim je bilo najbolj všeč:

»ko sva z mami brali«, Dita, 3. a

»skupni čas«, Gabriel, 3. a

»da sva z mami lahko skupaj preživljali čas«, Anastasia, 3. b

»da sem brala s starši in babicami in dedki«, Brina, 3. a

»ko smo poskušali povezati zgodbe z resničnim življenjem«, Laura, 3. b

»da smo brali«, Zlata, 3. b

»ker sem se lahko z mami posvetila branju«, Anastasija, 3. a

»da sem prebral zgodbo do konca«, Harun, 3. a

»ker smo skupaj brali«, Peter, 3. a

»da če kaj ne razumem, mi oči in mami pomagata«, Žan, 3. a

  • Branje v nadaljevanju: branje pripovedi Gospa s klobukom (M. Ogrizek) za 2. c ter  znameniti Butalce (Milčinski) ter Gravža (R. Dahl) za 3. a.
  • Razstava Humorni junaki v knjigah: S svojo izvirnostjo so se izrazili učenci 5. a, prebrali so knjige s komičnimi književnimi junaki, kot so Filodendron, Feliks, sovica Oka, smetiščni muc, in motive iz knjig likovno upodobili.

Doseženi so bili cilji: stkati medgeneracijsko povezovanje, izmenjati mnenja o knjigah, predstaviti nove knjige, pisati dnevnik branja, branje v nadaljevanju, pripovedovanje zgodb.

Simona Felicijan, Irena Vižintin, knjižničarki

Dostopnost